Algemeen > Arrangers & Keyboards - Koopadvies gevraagd

Wat is nu een goede keuze?

<< < (2/5) > >>

albaly:
IK zou de yamaha psr 2000, kiezen, i.p.v de Technics kn3ooo, omdat er voor de yamaha, veel
meer (gratis) styles e.d. te vinden zijn, en er voor de yamaha, bijna nog overal service kan
krijgen voor reparatie e.d.

De nieuwe yamaha is mischien nog het beste, of de dx serie wat Ron aanbeveeld is ook een goede optie gezien de verhouding prijs/kwaliteit.

Technics is/was wel kwaliteit, maar is nu sterk verouderd.

Het beste is diverse Keys eerst beluisteren en zelf uitproberen, wat jou het beste klinkt.

Succes grt.   Albaly         :zwaai

EstherS:
Ik heb de YAMAHA DGX 220 eens bekeken en wat beluisterd op youtube, maar hij ziet er vrij minimalistisch uit lijkt het, alsof er niet heel veel functies op zitten? Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. Klopt het dat dit keyboard 76 toetsen heeft ipv 61? Het piano geluid vind ik wel erg mooi klinken voor zover je dat kunt beoordelen uit een filmpje ervan.

Wat zijn de grootste verschillen tussen de DGX 220 en de PSR E423 ? En wat heeft de PSR 2000 wel of juist niet wat deze 2 anderen wel hebben? Sorry dat ik zoveel vraag maar ik wil altijd overal zoveel mogelijk van weten voordat ik een keuze zou gaan maken.  :koffie  :yesyes

Lemmens:
Jep, de DGX 220 heeft 76 toetsen. Ik zou overigens niet teveel op youtube afgaan als het gaat om geluidskwaliteit... 't Kan zijn dat iets op youtube geweldig klinkt voor je idee, terwijl 't je in het echt niets doet, dat is natuurlijk zonde. :)

Ron:
Ga naar een winkel en overtuig je zelf.
Van het uiterlijk van een keyboard kun je nooit uitgaan.
Wat er intern in zit kun je van een plaatje niet afhalen.

Aangezien je een goede pianoklank wilt en je budget heb ik de DGX serie voorgesteld.

Je andere keus is niks mis mee, ik hou alleen niet zo van plastic toetsen.

Die van de DGX zijn een stuk degelijker, en wat voor mogelijkheden wil je allemaal?
Spel opnemen doe je via externe apparatuur, de key's waar dit mee kan, vallen heel ver
boven je budget.

Op de DGX serie, en er zijn er heel veel 200, 220, 300, 400, 500, etc, etc, etc. zitten de meest
belangrijke basis functies op die jij graag wilt en ze hebben een mooie klank.

Ik zou een keyboard nemen met goede basis functies en dan als ik er aan toe zou zijn
een stap verder. Dus meer sparen en dan een in 1 keer de juiste stap doen.

Met dit budget kun je niet al te veel, en ook niet al te veel eisen en verwachten.

Ron.

EstherS:
De DGX serie begint toch wel steeds aantrekkelijker te worden nu ik er meer over gelezen en bekeken heb. Ik vroeg me af hoe de typenummers van nieuw naar oud elkaar opvolgen? Ik zat namelijk ook al naar de DGX 230 te kijken. Is het verstandiger om bijvoorbeeld de 230 nieuw in de winkel te kopen of om een  ''nieuwer'' type nummer DGX 2ehands te kopen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie