Algemeen > Arrangers & Keyboards - Koopadvies gevraagd
Wat is nu een goede keuze?
danielw8:
Ongeveer een jaar geleden zat ik in hetzelfde pakket als jij, ik had ongeveer dezelfde eisen, maar ook een klein budget.
Zie dit topic: http://www.keyboardforum.nl/index.php?topic=8677.0
Uiteindelijk ben ik voor een nieuwe PSR E413 (de voorloper van de 423) gegaan ivbm garantie, en ik wist zeker dat Yamaha een heel goed merk was.
De keuze is aan jou, en je moet op je eigen gevoel afgaan doormiddel van de instrumenten beluisteren, maar ik denk dat mijn keuze zou vallen op de E423.
Groeten,
DaniËl
Ron:
--- Citaat van: EstherS op 19 februari 2011, 20:50 pm ---De DGX serie begint toch wel steeds aantrekkelijker te worden nu ik er meer over gelezen en bekeken heb. Ik vroeg me af hoe de typenummers van nieuw naar oud elkaar opvolgen? Ik zat namelijk ook al naar de DGX 230 te kijken. Is het verstandiger om bijvoorbeeld de 230 nieuw in de winkel te kopen of om een ''nieuwer'' type nummer DGX 2ehands te kopen?
--- Einde van citaat ---
Tja, dat is weer afhankelijk van hoe groot het verschil is tussen de twee.
Als het minimaal is, en je hebt er geen last van, ging ik voor nieuw.
Heb je ook langer garantie op. De DGX 230 is een goed instrument waar je
lekker op kunt spelen en een tijd mee vooruit kunt.
Ron.
EstherS:
Bedankt voor de reacties weer
Even een kleine update:
Ik ben vandaag bij mijn zus langs geweest die sinds kort een PSR E-423 nieuw aangeschaft heeft.
Ik dacht dat is gelijk een mooie kans voor mij alvast om eens te kijken of ik het wat vind, maar om eerlijk te zijn viel het me een beetje tegen. De klanken vond ik persoonlijk een beetje ''plat''. Ik had er gewoon geen goed gevoel bij en weet bijna wel zeker dat het deze dus niet zal worden.
Nu is mijn blik dus nog meer op de DGX gericht en zit ik met de volgende vraag:
DGX-230 nieuw of
DGX-530 2ehands of
DGX-630 2ehands
Groetjes,
Esther
Emmavdv:
Als een tweedehands dgx 630 niet boven je budget ligt zou ik daar voor gaan! Je hebt dan gewoon een digitale piano met keyboard functies!
_Bart_:
Helemaal met Emma eens... echter blijft het natuurlijk een persoonlijk iets betreft je budget.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie