Algemeen > Arrangers & Keyboards - Koopadvies gevraagd

Wat is nu een goede keuze?

(1/5) > >>

EstherS:
Op het moment ben ik me aan het oriënteren om eventueel een ander keyboard (nieuw of occasion) aan te schaffen.

Momenteel ben ik in het bezit van een YAMAHA PSR-19 (zoals ik ook al in mijn introductie op dit forum vertelde) maar deze is wel erg gedateerd en er zit geen fatsoenlijk piano geluid in (lijkt meer op klokbelletjes dan op piano).

Nu heb ik al flink wat rond zitten neuzen op allerlei websites als marktplaats, dit forum etc. En ben ik tegen een aantal verschillende keyboards aangelopen die me wel wat leken waaronder:

- YAMAHA PSR-2000 voor 200,- euro (occasion)
- Technics KN 3000 voor 295,- euro (occasion)
- YAMAHA PSR E-423 voor 300,- (nieuw)

Mijn budget ligt rond de 300,- euro en hiervoor zoek ik gewoon een goed keyboard nieuw of 2ehands. Ik vind het belangrijk dat er een goed piano geluid(en) in zit, dat het aanslag gevoeligheid heeft en er een voetpedaal op aangesloten kan worden. Ook vind ik het leuk als mijn spel opgenomen zou kunnen worden om na te kunnen luisteren.

Keyboards met synthesizer functies vind ik ook wel interessant voor in de toekomst om mee te gaan ''prutsen'' naast het gewone keyboard spelen. Een combinatie van beiden in 1 zou daarom ook wel leuk zijn misschien.

Graag zou ik van jullie advies krijgen over de 3 keyboards die ik hierboven al genoemd heb of eventueel ook nog andere opties die ik zelf nog niet overwogen heb binnen het budget. En misschien nog wat tips waar ik op zou kunnen/moeten letten bij de aanschaf van een 2ehands board.

Alvast bedankt!  :yesyes  :yesyes

dirk 59:
hallo EstherS
ja vraagd advies over de 3 verschillende keyboard
ik persoonlijk zou voor de psr E-423 gaan
omdat het nieuw is en het ligt in je budget

dirk59  :zwaai :zwaai

Lemmens:
Jup, ben het wel met Dirk eens. Een nieuw keyboard heeft vaak toch betere klanken dan een (oudere) 2e hands, simpelweg vanwege de ontwikkelingen in de afgelopen jaren. :)

Opnemen van je spel kan eventueel ook via de computer, dus daar zijn meerdere opties. Ook synthesizers kun je via de computer bedienen, dan krijg je te maken met virtuele instrumenten waarbij je je keyboard gebruikt als controller en de software het geluid produceert. 't Is misschien iets omslachtiger dan een synthesizer zelf, maar scheelt wel in aanschafprijs op dit moment. ;)

EstherS:
hmmm dus een YAMAHA PSR E-423 zou dan toch beter moeten zijn/klinken dan een technics kn 3000? Ik vond deze laatste namelijk wel erg mooi er uit zien en voor wat ik er van gehoord heb op youtube een mooie klank hebben met veel andere verschillende geluiden er op ook..

Ron:
Kijk eens naar de DGX serie van Yamaha.
Bijvoorbeeld de DGX 220 of de 300.

Ron.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie