Algemeen > Arrangers & Keyboards - Koopadvies gevraagd

eerste keyboard

(1/3) > >>

kerbie:
Hallo wat zouden julie kopen als eerste keyboard.Nog nooit eerder keyboard gespeeld.Wou dat al lang doen maar nu wil ik er een punt van maken.Ik zit te twijfelen tussen een yamaha PSR E333 en de Casio CTK 4200.Heb van jullie al veel gelezen hier dat de Yamaha een goeie is.Normaal is mijn budget rond de 200 euros .Ik wil wel geen spijt krijgen van mijn aankoop .Misschien als ik het eens deftig bekijk de yamaha PSR 423 ,maar dan zit terug hoger van prijsklasse.Is de PSR 423 echt veel beter dan de PSR 333?Wie kan mij helpen met een betje uitleg.Ik totaal geen ervaring met keyboards of muzieknoeten lezen.

F.v.H.:
Kerbie
Allereerst welkom op dit forum  :cheer:

Ik denk dat noten lezen toch wel de eertse opmaak is,  maar sommigen spelen ook prima zonder notatie. Het blijft een keuze.
Verder denk ik dat je voor € 200,= niet teveel eisen moet stellen, en beter b.v. een Casiotje kan kopen voor weinig, en daar op oefenen.
Bevalt het toch niet zo, dan val je je geen euro bult.
En gaat het wel goed, dan kan en ga je altijd een betere kopen.
veel speelplezier.

Arie:
 :welkom: op het Forum Kerbie.
Ik ben het niet met Frans eens om voor een Casio te gaan, mijn voorkeur ligt bij een Yamaha, wat niet wil zeggen dat ik de wijsheid in pacht hebt.
Het is jouw eerste kennismaking met een keyboard en als het niet is wat je er van verwacht, is een Yamaha makkelijker te verkopen dan een Casio.
Zo zie je maar dat er gelijk al verschillende meningen zijn.
Ik wens je de nodige wijsheid en na je aankoop, veel speelplezier en vooral veel succes!!

Arie. :zwaai :zwaai

F.v.H.:
Goedkoop is weinig weggegooid geld, dat was de bedoeling.

kerbie:
Dus kan in feite ook een 2 dehands kopen op een verkoopsite?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie