Heb ook een paar dagen geleden een Yamaha PSR-S650 gekocht.
Ik had nog een 'oudje' een PSR-740, wilde nu wel graag eens een ander keyboard.
Heb nu eindelijk USB-aansluiting, en kan ik die floppies maar eens weg doen.
Geluid van de 650 klinkt erg mooi, en zitten ook best stevige speakers in.
Wat ik zeker goed vind is dat de functies en knoppen veelal op dezelfde plaats
op het keyboard te vinden zijn, aangezien de 650 de helft minder knoppen heeft dan de 740.
Dus ik kon vrij snel al een aantal functies vinden, ook m.b.v. het scherm.
Heb nog geen tijd gehad om uit vinden hoe dat werkt met die soundpacks, daar ga ik komend weekend maar eens voor zitten.
Wat ik inderdaad ook jammer vindt is dat er idd geen modulatie-wheel op het keyboard zit.
Kan wel de knop 'sustain' inschakelen. Vindt eigenlijk dat als je met souns piano speelt, dat zonder sustain het net ff te 'hard' klinkt, maar dat met de knop 'sustain' continu aan dat het geluid me net ff teveel doorgalmd (weet niet precies hoe ik het uit moet leggen).
Met het handwiel op de voorgaande keyboards, was dit toch enigzins iets te verzachten.
Zal eens in de handleiding moeten kijken, of daar instellingen voor kan doen op de 650. Allicht weten jullie dit?
Voor de rest moet ik eerlijk zijn, de 650 ziet er qua design mooi uit, en is overzichtelijk.
Heb mijn 650 gekocht in Alkmaar, en ben zelf ook niet erg tevreden over de klantvriendelijkheid.
Had toch wel verwacht meer tekst en uitleg te krijgen bij het keyboard. Maar de verkoper wist zelf ook niet echt wat te vertellen, en heeft me in de winkel maar een beetje laten 'pingelen'.
Zelf zou ik daar in de toekomst geen keyboard meer kopen. Inruilen was ook een probleem.
Probeer nu mijn PSR 740 via internet te verkopen, in de hoop er nog een redelijke prijs voor terug te krijgen.
Groetjes,
Nicky