Algemeen > Arrangers & Keyboards - Koopadvies gevraagd
welke keyboard voor op stage??
bosuil:
hoi,
ik speel nu 7 jaar en zit in een band. met die band beginnen wij langzaam steeds meer op te treden ik moet zelf thuis geen keyboard dus moet ik hem steeds van iemand lenen. mijn vraag is simpel:
Welk keyboard moet ik kopen voor op stage. sta open voor alle merken. het geldbedrag moet ik nog helemaal vast leggen maar denk toch rond de 500-700 euro
alvast bedankt
Ramon1973:
Hoi Bosuil,
Nou qua budget kan je aardig slagen lijkt mij zo.
Maar aangezien je hem op een podium wilt gebruiken zou ik geen merk nemen met een zwak klavier.
Verder kijk naar gewicht want of je 12 of slechtst 5 kilo heen en weer hoeft te slepen maakt nogal een verschil.
Ander belangrijk aspect is dat hij goed/eenvoudig te bedienen is en er een scherm op zit welke onder alle omstandigheden goed leesbaar is.
En dan is er nog het geluids aspect, ik stel toch voor om zoals ik wel vaker zeg bij een muziekhandel in je buurt te gaan kijken en te voelen qua speelgedrag hoe bepaalde boards reageren.
Wat voor keyboard leen je dan nu af en toe?
Als dat merk je bevalt dan zou ik niet al ver over de schutting gaan kijken want het is nogal niet wat er voor die prijs nieuw maar ook 2e hands zoal wordt aangeboden.
Het zijn wat kleine aanwijzingen welke ik je geef, de keuze is uiteindelijk aan jou om te maken.
Groetjes:Ramon
soryt:
Hoe oefen je dan thuis als je geen keyboard hebt ??, en als je on stage een serieus knap geluid wil hebben zal je,je budget wel omhoog bij moeten stellen of een oude synth op de kop zien te tikken.
Soryt :)
Ron:
--- Citaat van: soryt op 09 maart 2012, 23:17 pm ---Hoe oefen je dan thuis als je geen keyboard hebt ??, en als je on stage een serieus knap geluid wil hebben zal je,je budget wel omhoog bij moeten stellen of een oude synth op de kop zien te tikken.
Soryt :)
--- Einde van citaat ---
Mee eens, valt niets aan toe te voegen.
Ik ben ook benieuwd hoe je dan thuis je nummers in studeerd, leg dat eens uit.
Ron.
bosuil:
gewoon op een vleugel of een heel slecht keyboard van 200 van 5 jaar oud.(oefen vooral op die vleugel)
de keyboards die ik leen lopen heel erg uit een. want het is maar net waar ik hem vandaan haal.
soms bij de een en soms bij het cafe enz.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie