Algemeen > Arrangers & Keyboards - Koopadvies gevraagd
Yamaha DGX 205, prijs goed?
Zeppo:
Zoals jullie in een eerdere post hebben kunnen lezen ben ik sinds kort in het bezit van een yamaha psr630. Deze heb ik eerste instantie gekocht voor mijn zoon, maar eigenlijk vind ik het ook weer heel leuk om het op te pakken (> 35 jaar geleden zelf ook gespeeld)
Nu krijg ik een hele nette dgx 205 aangeboden, met standaard, pedaal etc. Voor slechts 80 Euro. Dat lijkt mij wel een heel mooie prijs, bovendien heb je dan ook meteen een keyboard met 76 toetsen. Dit model is van 2004 of later, dus wel iets nieuwer dan de psr, en ik zit dan ook serieus te denken om 'm over te nemen. De vraag die ik echter niet kan beantwoorden is of ik met de dgx205 (als entry-model) voorlopig vooruit kan (onthoud dat ik een een echte beginner ben)
fransman:
Voor 80 euro kun je niet echt een buil vallen, MITS het instrument 100% in orde is.
Prima voor een beginner ook, in dat geval. (Zelf ben ik ook ooit op Yamaha begonnen - en er sinds kort weer naar teruggekeerd).
Als bijv. een scherm, speaker (en/of) toets kapot is, en dan is het meteen ergernis en (een hoop) kosten. Dus wees voorzichtig.
Lemmens:
Wat fransman inderdaad zegt: kijk even of alle functies het doen en dan kun je eigenlijk weinig verkeerds eraan kopen. 80 euro is zeker niet teveel voor een goed werkend 76 toetsen plankje! :)
Zeppo:
Kom ik daar binnen, blijkt het geen DGX205 te zijn, maar een PSR295. Dat zit dan weer zo: de eigenaar had niet op het apparaat zelf gekeken, maar op de handleiding.
En die handleiding blijkt te zijn voor de DGX205 en PSR295 (en nog twee andere modellen)
Tsja, 80 euro voor een PSR295 is natuurlijk nog steeds weinig geld, maar niet echt iets wat ik naast mijn andere keyboard kan gebruiken.
Ramon1973:
Hoi,
Ja altijd waardeloos als je voor een verkeerd instrument helemaal een eind gaat rijden..
Nee verstandig dat je die aankoop niet gedaan hebt want klavier technisch slaat de PSR 295 geen enkel hout met een DGX serie.
Ondanks dat de prijs helemaal niet zo duur is.
Groetjes:Ramon
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie