Algemeen > Arrangers & Keyboards - Koopadvies gevraagd

welke nieuw/2ehands keyboard voor zoon?

(1/2) > >>

Superdaan:
Onze zoon (9 jaar) heeft nu zo'n 3 jaar keyboards. Hij heeft nu een Yamaha psr-e313. Hij kan met deze zo langzamerhand lezen en schrijven.

Nu heeft zijn lerares (na een optreden,tijdens collecte,  in de kerk) gezegd, om langzamerhand uit te kijken naar een stapje hoger/beter (geluid was niet duidelijk te horen). De voorstellen die zij aankaart lopen nogal uiteen:
1. Yamaha 413
2. Yamaha tyros

wat zijn de adviezen van jullie, om te upgraden (zonder failliet te gaan ......yamaha tyros!).
We staan uiteraard ook open voor andere merken.

--Harry--:
SuperDaan,
Zie mijn reactie op een andere artikel
Failliet gaan kun je nog altijd.
http://www.keyboardforum.nl/index.php?topic=10473.msg61580#msg61580
Maar als alleen het geluidsniveau en kwaliteit het probleem is, zou je ook eens kunnen kijken voor een paar extern speakers/monitoren. Ben je met een paar honder euro ook klaar.
Misschien kan dit vanuit de collecte even worden gefinancierd. En heb je al een geprobeerd om de geluidsinstallatie van de kerk te gebruiken. Kost helemaal niets.
Succes met je zoektocht.
Harry

soryt:
Yamaha PSR 650 /Roland BK5 / Korg PA50Sd allen zeer goede "sub"toppers en redelijk geprijsd.
Gewoon naar een winkel en proberen/testen  :yesyes

Soryt ;D

dombo_18:
Bij oostendorp staat een mooie psr 3000
Kost wel 900 Euro,s maar dan kun je wel weer een hele tijd vooruit
Vond het zelf een heel mooi keyboard
Maar ja ti,s wel een behoorlijke uitgave
sukses met zoeken
gr Dombo-18

Ramon1973:
Hoi,

Zo die lerares weet het wel mooi te vertellen....een 413 of een T2.
Als zij er nou persoonlijk aan mee betaald kan ze die eisen wel gaan stellen...in deze tijd van recessie vindt ik het nogal een uitspraak.
Het prijsverschil tussen de 2 is nogal behoorlijk te noemen..

Was er geen optie om zijn keyboard ergens mee te versterken???
Want een 413 klinkt op vol vermogen ook niet echt lekker, of je moet het bonken van de speakers tegen het plastic een leuk geluid vinden..
En qua mogelijkheden schiet de 413 ook de 313 op een enkel puntje voorbij.
Dat kent je zoon dan ook wel na een paar dagen.

Nee ik zou als ik dan toch een iets beter keyboard voor hem zou gaan kopen inderdaad voor goedkopere alternatieven gaan.
De PSR 650 is een heel compleet keyboard met een prima geluid, uit versterkt nog vele malen mooier.
Leuke daar aan is dat je ook nieuwe sounds en ritmes ervoor kan aanschaffen via de Yamaha site.

Maar misschien kom je wel bij de muziekwinkel een mooie 2e hands PSR 3000 of een 900 tegen.
De T1 zie ik ook weleens voorbij komen voor best een betaalbare prijs.

Een andere optie is ook om naar een ander merk te kijken.
De Korg PA50 is een pracht keyboard welke ontzettend veel mogelijkheden biedt voor een scherp prijsje.
Roland heeft ook enkele modellen welke een heel goed geluid bieden en vele mogelijkheden voor ruim onder de 1000 euro.

Succes met het zoeken naar een ander keyboard voor je zoon..

Groetjes:Ramon

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie